reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Riko Kollar

Riko Kollar

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

&hlCestovateľ-dobrodruh, Rozprávač-iluzionista,Samotár-stvorený osudom, v kristových rokoch-33.Dnes doma na Orave, zajtra uvidím Zoznam autorových rubrík:  Little Big countryTechnologieŽivotom skúšaný

reklama

Little Big country

Najvernejší obraz našej doby v dokumente Zeitgeist

Riko Kollar

Najvernejší obraz našej doby v dokumente Zeitgeist

Prastaré volania rasového, sexuálneho či náboženského šovinizmu, či fanatického nacionalizmu prestávajú účinkovať. Tie veci okolo toho, či som, alebo niesom dobrý, úspešný alebo nie, to všetko sa človek postupne učí. Len sa v tom vezieme a môžeme to zmeniť kedykoľvek sa nám zachce. Je to len otázka voľby. Žiadna snaha, práca, zamestnanie, žiadne sporenie peňazí. Uvedomil som si, že som celú tú hru chápal nesprávne. Pretože v tejto hre šlo o to, čím som už bol.

  • 28. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 21
Ďakujem za slnko nad Madonna di Campiglio

Riko Kollar

Ďakujem za slnko nad Madonna di Campiglio

Peter, brat môjho kamaráta, mal veľmi pekné vyhliadky do života. V tabuľke prospechu na nástenke drevárskej priemyslovky bolo jeho meno medzi prvými. Práca s drevom ho veľmi bavila a drevu chcel ostať verný aj naďalej. Po úspešnom zmaturovaní sa prihlásil na Technickú Univerzitu, kam ho prijali bez prijímacích skúšok vďaka prospechu. Krátko po maturite Peter získal poľovnícky preukaz, pretože poľovníctvo je jeho srdcové hobby. Všetci ho poznali ako nadaného osemnásťročného človeka s jasnou cestou a triezvym rozumom. Nebolo pochýb, že dokáže veľmi veľa. Až do verdiktu, ktorý nad ním život urobil. Verdiktu vozičkár.

  • 20. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Kto kradne Slovákom národné povedomie?

Riko Kollar

Kto kradne Slovákom národné povedomie?

Čo má tento malý národ? Zmestil by sa celý do väčšieho mesta, nejakej väčšej krajiny. A ako dlho bol len menšinou, nič neznamenajúcim kúskom územia? Nikdy sa nikomu skutočne nepostavil, nikdy by nič nedokázal, bez pomoci iného národa, bez prosenia v Prahe, vo Viedni, v Budapešti. A ak skutočne bojoval o svoju existenciu, tak len v hustých lesoch, skrytý kdesi v diere, zatiaľ čo nepriateľ vraždil civilné obyvateľstvo. Ale to, čo ma robí Slovákom sú práve tieto dejiny. Práve v týchto dejinách sú udalosti a ľudia, ktorých poznám tak, ako ich poznali generácie predo mnou. V týchto udalostiach a v týchto ľuďoch je moje národné povedomie, tak ako aj povedomie mojich rodičov a prarodičov. Nie som Slovákom cez svoj občiansky preukaz, som ním cez svoje dejiny, som súčasťou národa, mám v sebe jeho kód, jeho príchuť. Kto by sa opovážil mi to vziať?

  • 28. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 110
reklama
SkryťZatvoriť reklamu