reklama

Part 3: Anchorage, božské mesto smútku

Racionálne myslieť som začal až na letisku v Ottawe, čakajúc na let do Anchorage, čo je najväčšie mesto Aljašky. Moja cesta bola do tohto dňa poznačená emóciami a zbabelosťou. Áno, keď som si nastavil zrkadlo videl som v ňom zbabelca, ktorý musel prekročiť veľkú mláku, len aby sa zbavil svojho strachu. Strachu čeliť tragédii, tak ako to dokázali rodičia mojej manželky a aj moji rodičia. Dokonca ani v tejto chvíli nepomýšľam na návrat, čo by bolo omnoho odvážnejšie ako pokračovať ďalej v tomto nezmysle. Keď sa teraz pozerám na toho Rika, ktorý sedel tam na tom letisku s pohľadom upretým do podlahy, je mi ho ľúto. Rád by som mu povedal, aby sa vrátil. Aby si uctil pamiatku svojej manželky, aby poprosil o odpustenie jej rodičov a konečne sa zmieril s osudom. Chcem mu pomôcť pozbierať odvahu a priznať si zlyhanie v tejto životnej situácii, ale nejde to. On pôjde ďalej, nezaváha vo svojej zbabelosti a mne ostáva len povzdychnúť si nad vlastnou mladosťou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Ako som povedal, začali sa vo mne otvárať nové otázky, ktoré už nevyplývali z emócii. Uvedomil som si, že mám len turistické víza na krátku dobu, no ak chcem prežiť potrebujem pracovné víza. Ďalšia chyba bola značná hotovosť, ktorú som pri sebe nosil. Ak by ma niekto okradol prišiel by som o 12. 000$, čo bolo v tej dobe okolo 360. 000 Sk. Čoraz viac ma trápila moja neznalosť angličtiny a rástli vo mne obavy. Bol som mrzutý a navyše nevyspatý. Značnú časť letu do Anchorage som preto prespal a zobudil som sa do nemého úžasu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Krátko pred pristátím ma zobudila usmievavá letuška. Dlaňami som si pretrel tvár a zamrzol som v úžase. Pohľad na krajinu pod nami bolo to najúžasnejšie, čo som kedy videl. Ohromné pohoria a priezračná krajina sfarbená do dokonale modrej farby ma očarila. Svet, ktorý som nepoznal a tešil som sa naň. Chlapec z Oravy okúsil svet a musíme mu prepáčiť, že ho spoznával s otvorenými ústami. Mesto obohnané hradbou z pohoria z jednej strany a oceánom z druhej strany, bolo síce poriadne chladné, ale mne pripadalo dokonalé. Horšie bolo, že po opustení letiska som mal len nejasnú predstavu, čo ďalej robiť. So slovníkom v rukách som poprosil taxikára o odvoz k hotelu. Ten ešte nakukol do slovníka, čo to od neho vlastne žiadam a odviezol ma asi k najluxusnejšiemu hotelu v meste. Po chvíli hrabania sa v slovníku som našiel vetu, podľa ktorej pochopil, že to nie je cenová kategória, ktorú hľadám a odviezol ma k malej, ale čistej ubytovni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rovnakým spôsobom, ako som komunikoval s taxikárom, som sa ubytoval. Bol som uťahaný a neschopný myslenia. Vošiel som do izby ktorá bola opatrená ťažkými hrubými závesmi. Tie som zatiahol a padol som na posteľ. Duševne rozorvaný a na konci síl som načúval svojmu dýchaniu, ktoré akosi oťažievalo. Po dlhej dobe na mňa opäť prišiel plač, tento krát už naposledy. Od teraz už musím byť silný a pevný ako kameň. Bol to posledný krát, kedy som skutočne plakal. Táto chvíľa bola prelomová v mnohom. Bol čas postaviť sa k svojmu rozhodnutiu ako chlap. V tom hoteli, v tej izbe a tej posteli som zanechal posledné slzy. Poslednú prehru zranenej duše a zlomeného srdca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Richard Kollar

Súvisiacie články: Part1:Pred žiaľom neujdeš, ani ak sa zastavíš až na konci sveta   Part 2: Zastávka v oblakoch a posledné Zbohom

Pokiaľ máte otázky, alebo pripomienky, rád ich prijmem na stránke http://www.riko.webnode.sk/ ,ktorú som k tomuto účelu vytvoril.


 

Riko Kollar

Riko Kollar

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

&hlCestovateľ-dobrodruh, Rozprávač-iluzionista,Samotár-stvorený osudom, v kristových rokoch-33.Dnes doma na Orave, zajtra uvidím Zoznam autorových rubrík:  Little Big countryTechnologieŽivotom skúšaný

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu